logo

Regulamin

Ostatnia aktualizacja 03.03.2025

§ 1 Wstęp

  1. Niniejszy Regulamin określa zasady świadczenia przez Dostawcę, OPI Systems Sp. z o. o., z siedzibą w Warszawie, przy pl. Powstańców Warszawy 2, kod pocztowy: 00-030, wpisaną do Rejestru Przedsiębiorców przez Sąd Rejonowy dla M. St. Warszawy w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0001153503, NIP: 5253033877, usługi dostępu do oprogramowania „OPI Panel” oraz warunki techniczne świadczenia przedmiotowej usługi.
  2. Dostęp do oprogramowania możliwy jest za pośrednictwem komputera lub urządzeń przenośnych (telefon typu smartfon lub tablet z systemem operacyjnym Android lub iOS). Szczegółowe wymagania znajdują się w § 4
  3. Serwis Internetowy pod adresem https://opip.pl prowadzony jest przez Dostawcę.

§ 2 Definicje

Wyrażenie Definicja
Obowiązek informacyjny RODO Dokument dostępny pod adresem: https://opip.pl/rodo
Polityka Prywatności Dokument dostępny pod adresem: https://opip.pl/polityka-prywatnosci
Regulamin Niniejszy dokument. Dostępny pod adresem: https://opip.pl/regulamin
Administrator OPI Systems Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, przy pl. Powstańców Warszawy 2, kod pocztowy: 00-030, wpisaną do Rejestru Przedsiębiorców przez Sąd Rejonowy dla M. St. Warszawy w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0001153503, NIP: 5253033877, świadcząca usługi drogą elektroniczną za pośrednictwem Serwisu
Serwis Internetowy Witryna internetowa Dostawcy działająca w domenie: opip.pl umożliwiająca zamawiającemu dostęp do oprogramowania
Panel / OPI / System Oprogramowanie „OPI Panel”
Oprogramowanie Program komputerowy w postaci aplikacji serwerowej, mobilnej, przeglądarkowej bądź komputerowej pod nazwą OPI Panel służący do rejestrowania i nadzorowania zgłoszeń technicznych.
SaaS (Software as a Service) Oprogramowanie jako usługa, tj. usługa polegająca na zdalnym udostępnianiu oprogramowania poprzez sieć Internet
Aktualizacje Kolejne wersje oprogramowania, które Dostawca udostępnia zamawiającemu
Opłata Abonamentowa Stała opłata ponoszona przez Zamawiającego, stanowiąca wynagrodzenie Dostawcy za świadczoną usługę dostępu (korzystania) z funkcjonalności oprogramowania
Prawo autorskie Ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 1191 wraz z późn. zm.)
Serwis Internetowy Witryna internetowa Dostawcy działająca w domenie: opip.pl umożliwiająca zamawiającemu dostęp do oprogramowania
Konto Klienta Wyodrębniona część oprogramowania umieszczona na serwerach podwykonawcy Dostawcy, w którym znajdują się zapisane dane zamawiającemu lub Użytkownika końcowego, do których Zamawiający lub Użytkownik końcowy uzyskuje dostęp po zalogowaniu się przy użyciu loginu i hasła
Użytkownicy końcowi Użytkownicy oprogramowania w ramach licencji Zamawiającego

§ 3 Rodzaj i zakres świadczonych usług

  1. Na warunkach określonych w Regulaminie Dostawca świadczy na rzecz zamawiającego i Użytkownika końcowego usługę w postaci umożliwienia Zamawiającemu i Użytkownikowi końcowemu dostępu z funkcjonalności „OPI Panel”. Szczegółowe warunki wdrożenia i udostępnienia Zamawiającemu korzystania z funkcjonalności serwisu oraz warunki wynagrodzenia za świadczoną usługę, zostały określone w odrębnej Umowie zawartej pomiędzy Zamawiającym a Dostawcą.

§ 4 Warunki świadczenia usług drogą elektroniczną

  1. Usługa dostępu do Panelu jest realizowana na rzecz Zamawiającego po zawarciu umowy.
  2. Dostęp do Panelu możliwy jest wyłącznie dla Użytkowników końcowych Zamawiającego.
  3. Wymagania techniczne korzystania z Panelu:
    1. urządzenie z wyświetlaczem umożliwiające wyświetlanie stron internetowych,
    2. połączenie z Internetem,
    3. dowolna przeglądarka internetowa, która wyświetla strony internetowe zgodnie ze standardami i postanowieniami Konsorcjum W3C i obsługuje strony www udostępniane w języku HTML5,
    4. włączoną obsługę skryptów JavaScript,
    5. włączoną obsługę plików Cookie
  4. W celu zapewnienia bezpieczeństwa Dostawcy, Zamawiający oraz Użytkownicy Końcowi korzystający z Panelu powinni stosować się do ogólnie przyjętych zasad bezpieczeństwa w sieci.
  5. Użytkownik końcowy zobowiązuje się do niekorzystania z Panelu w sposób bezprawny, a Zamawiający jest odpowiedzialny za to, by jego Użytkownicy Końcowi wykonali to zobowiązanie. Użytkownikom Końcowym zabrania się w szczególności:
    1. korzystania z Panelu w jakimkolwiek celu sprzecznym z prawem lub w celu promocji działań bezprawnych;
    2. podawania się za inną osobę w Panelu lub w inny sposób błędnego sugerowania związku z osobą, lub podmiotem w sposób zmierzający do wprowadzenia w błąd, zmylenia lub oszukania innych osób;
    3. publikowania lub zamieszczania informacji prywatnych, lub umożliwiających identyfikację osoby fizycznej, jak np. numery kart kredytowych, adres lub numer PESEL/NIP, bez wyraźnej zgody lub zezwolenia takich osób;
    4. bez zgody pisemnej, dekompilacji i analizy kodu źródłowego;
    5. bez zgody pisemnej, powodujących nadmierne obciążenie serwera Dostawcy;
    6. bez zgody pisemnej, prób wykrycia luk w zabezpieczeniach Panelu i konfiguracji serwera;
  6. Zamawiający zobowiązuje się do niepodejmowania jakichkolwiek działań zmierzających do zakłócenia funkcjonowania Panelu.
  7. W przypadku wykrycia zaistnienia lub możliwości zaistnienia incydentu Cyberbezpieczeństwa, lub naruszenia RODO, Zamawiający w pierwszej kolejności powinien zgłosić ten fakt Dostawcy w celu szybkiego usunięcia problemu / zagrożenia i zabezpieczenia interesów wszystkich Użytkowników końcowych Panelu.
  8. Dostawca nie ponosi odpowiedzialności w razie zaistnienia zakłóceń w realizacji usługi dostępu do Panelu wywołanych:
    1. siłą wyższą,
    2. awariami sprzętu,
    3. przerwami w dostawie prądu,
    4. przerwami w łączności z siecią Internet,
    5. nieuprawnioną ingerencją Zamawiającego lub osób trzecich,
    6. błędnym działaniem systemów telekomunikacyjnych,
    7. oprogramowaniem zainstalowanym na sprzęcie komputerowym Zamawiającego lub Użytkownika Końcowego.
  9. Dostawca zastrzega sobie możliwość ograniczenia/pozbawienia Zamawiającego prawa do korzystania z Panelu poprzez zastosowanie blokady w przypadku:
    1. naruszenia przez Zamawiającego lub Użytkownika końcowego postanowień Regulaminu, po wcześniejszym wezwaniu Zamawiającego drogą kontaktu wskazaną w Umowie do zaprzestania naruszeń i bezskutecznym upływie 7-dniowego terminu na zastosowanie się do wezwania Dostawcy.
    2. Naruszeniu przepisów prawa powszechnie obowiązującego

§ 5 Postępowanie reklamacyjne

  1. Reklamacje dotyczące usług, o których mowa w § 3 Regulaminu, a także związane z rozliczeniami, Zamawiający lub Użytkownik końcowy może składać za pośrednictwem poczty elektronicznej (e-mail) na adres: [email protected]
  2. Treść reklamacji dotyczących niewykonania lub nieprawidłowego wykonania usługi dostępu do Panelu powinna zawierać:
    1. dane kontaktowe zgłaszającego,
    2. precyzyjny opis zaistniałych nieprawidłowości w świadczeniu usługi zawierający listę wykonanych czynności, które doprowadziły do zaistnienia nieprawidłowości,
    3. termin wystąpienia i czas trwania wskazywanych nieprawidłowości,
    4. opcjonalnie zrzuty z ekranu komputera lub urządzenia przenośnego obrazujące nie wykonywanie, lub nieprawidłowego wykonania usługi dostępu do Panelu.
  3. Reklamacje będą rozpatrywane przez Dostawcę niezwłocznie, nie później niż w ciągu 14 dni kalendarzowych od daty otrzymania reklamacji. W razie konieczności przeprowadzenia dodatkowych czynności diagnostycznych Dostawca zastrzega sobie prawo przedłużenia powyższego terminu, stosownie do czasu potrzebnego na wykonanie przedmiotowych czynności diagnostycznych. O sposobie rozpatrzenia reklamacji Dostawca poinformuje zgłaszającego e-mailem wysłanym na adres e-mail podany przez zgłaszającego.
  4. Reklamacje nie będą mogły zostać uwzględnione w przypadku, gdy:
    1. nieprawidłowe działanie Panelu zostało wywołane awarią systemu operacyjnego, innego oprogramowania lub przez urządzenie, na którym Panel jest użytkowany,
    2. Panel jest użytkowany przez Zamawiającego lub Użytkownika końcowego na urządzeniach niespełniających minimalnych wymagań systemowych, lub nieposiadających parametrów technicznych umożliwiających poprawną pracę,
    3. reklamacja jest wynikiem zainfekowania urządzenia Zamawiającego przez wirusy, trojany lub oprogramowanie szpiegowskie,
    4. przyczyną reklamacji są problemy Zamawiającego z użytkowanym łączem internetowym (jego awariami, zbyt niskimi parametrami łącza lub jego niestabilnością. W szczególności dotyczy to łączy telefonii komórkowych, radiowych lub satelitarnych),
    5. przyczyną reklamacji jest utrata przez Zamawiającego hasła i/lub loginu do Konta,
    6. przyczyną reklamacji jest ujawnienie przez Zamawiającego danych poufnych (login, hasło, parametry połączenia) nieuprawnionym osobom trzecim,
    7. Zamawiający lub jego Użytkownik końcowy wprowadzi szkodliwe dane do Panelu.

§ 6 Pytania do Dostawcy

  1. Pytania należy kierować drogą e-mailową na adres: [email protected] lub do osoby realizującej Umowę po stronie Dostawcy
  2. Odpowiedzi będą udzielane drogą e-mailową w terminie 7 dni roboczych na adres poczty elektronicznej, z której zostały zadane pytania. W przypadku spraw skomplikowanych termin odpowiedzi może się wydłużyć, o czym Dostawca poinformuje nadawcę wiadomości.

§ 7 Ochrona danych osobowych

  1. Korzystanie z Panelu przez Użytkowników końcowych wymaga utworzenia konta użytkownika, a tym samym przesłania na serwery Dostawcy danych (w tym osobowych) Użytkownika końcowego (w minimalnym zakresie niezbędnym do udostępnienia i korzystania z oprogramowania). Zamawiający może korzystać z oprogramowania jeśli akceptuje Regulamin i Politykę Prywatności. Powinien też przedstawić je swoim Użytkownikom końcowym - Dostawca udostępnia publicznie Regulamin oraz Politykę Prywatności w swoim serwisie
  2. Administratorem danych osobowych jest Dostawca, OPI Systems Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, przy pl. Powstańców Warszawy 2, kod pocztowy: 00-030, wpisaną do Rejestru Przedsiębiorców przez Sąd Rejonowy dla M. St. Warszawy w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0001153503, NIP: 5253033877, świadcząca usługi drogą elektroniczną za pośrednictwem Serwisu.
  3. Dane objęte przetwarzaniem przez Dostawcę są objęte Regulaminem, a Dostawca jest uprawniony do ich przetwarzania i wykorzystywania w celu świadczenia zamówionych przez Zamawiającego usług.
  4. Dane wprowadzone do Panelu przez Zamawiającego oraz jego Użytkowników końcowych są własnością Zamawiającego.
  5. Administratorem danych osobowych, które zostały wprowadzone przez Zamawiającego lub Użytkowników końcowych do Panelu w ramach świadczonej usługi jest Zamawiający.
  6. Dostawca zobowiązuje się do jak najlepszego zabezpieczenia i ochrony danych osobowych Zamawiającego, jego Użytkowników końcowych i wszelkich danych wprowadzonych do Panelu.
  7. Szczegółowe zasady przetwarzania danych osobowych oraz informacje na temat bezpieczeństwa danych osobowych znajdują się w Polityce Prywatności.

§ 8 Prawa autorskie

  1. Treści udostępniane w ramach dostępu do Panelu, użyte w nim znaki towarowe, nazwy firm, logotypy, zdjęcia, multimedia oraz wszelkie inne zawarte w nim utwory w rozumieniu przepisów ustawy z 4 lutego 1994 r. o Prawie autorskim i prawach pokrewnych korzystają z ochrony przewidzianej w przepisach prawa powszechnie obowiązującego.
  2. Korzystanie z Panelu nie oznacza nabycia jakichkolwiek praw na dobrach niematerialnych do utworów znajdujących się w Oprogramowaniu. W szczególności zabronione jest, bez uprzedniej pisemnej zgody Dostawcy kopiowanie, rozpowszechnianie, wykorzystywanie czy modyfikowanie jakichkolwiek elementów składowych Panelu.
  3. Treści przesyłane na serwery Dostawcy za pomocą Panelu są wyłączną własnością Zamawiającego, a Dostawca będzie z nich korzystał tylko i wyłącznie w zakresie wymaganym do funkcjonowania Panelu. Dostawca nie ponosi odpowiedzialności za treści wprowadzone za pomocą Panelu przez użytkowników końcowych - Wszelką odpowiedzialność wynikającą z przepisów prawa dotycząca publikacji treści przez Użytkownika końcowego Panelu ponosi Użytkownik końcowy.

§ 9 Wyłączenie odpowiedzialności

  1. W żadnych okolicznościach i pod żadną teorią prawną (czy to w umowie, czynach niedozwolonych, czy w inny sposób) Dostawca nie ponosi odpowiedzialności wobec Zamawiającego lub jakiejkolwiek strony trzeciej za jakiekolwiek szkody w tym utracone zyski, utratę sprzedaży lub biznesu, utratę danych lub zakłócenie działalności.
  2. Całkowita odpowiedzialność Dostawcy względem Zamawiającego w każdym przypadku ograniczona jest do wysokości sumy trzech opłat abonamentowych zawartych w Umowie.

§ 10 Postanowienia końcowe

  1. Dostawca zastrzega sobie prawo wprowadzania zmian treści Regulaminu, O zmianach Regulaminu Dostawca poinformuje Zamawiającego za pośrednictwem e-maila oraz publikując zmieniony Regulamin w Serwisie Internetowym https://opip.pl. Zmieniony Regulamin wiąże Zamawiającego, o ile nie złoży on wypowiedzenia umowy w ciągu 14 dni kalendarzowych od dnia powiadomienia go o zmianach Regulaminu.
  2. Zmieniony Regulamin zastępuje dotychczasowe pisemne (inne niż umowa oraz jej aneksy) lub ustne ustalenia i porozumienia, które tracą moc prawną.
  3. Jeżeli którekolwiek z postanowień Regulaminu są lub staną się nieważne lub nieskuteczne, nie narusza to ważności pozostałych jego postanowień.
  4. W sytuacji sprzeczności któregokolwiek z postanowień Regulaminu z Umową, to Umowa z Zamawiającym jest ważniejsza i wyłącza sprzeczny zapis z Regulaminu.
  5. Regulamin jest integralną częścią Umowy.